Зміни від 16.02.2022року
Зміни від 16.02.2022року
Фахівці Пологівської ДПІ проводять тематичні заходи для платників
Фахівці Пологівської ДПІ Головного управління ДПС у Запорізькій області на постійній основі проводять тематичні тренінги з платниками податків, які потребують роз'яснень та практичної допомоги з тих чи інших податкових питань.
Найчастіше до податківців звертаються стосовно декларування доходів, одержаних у 2021 році. Під час тренінгів спеціалісти податкової служби повідомляють платників про нову форму річної податкової декларації про майновий стан та доходи за 2021 рік, при цьому зазначають, що подати її можна як у паперовому вигляді особисто або уповноваженою особою, так і через Електронний кабінет за допомогою електронного сервісу «Декларація про майновий стан і доходи» на офіційному вебпорталі ДПС. Термін подання декларації − до 01 травня 2022 року (граничний термін − 30.04.2022). Тим, хто ще не мав Електронного кабінету, фахівці допомагають його створити і детально пояснюють, як у ньому працювати.
Спілкуючись із фізичними особами-підприємцями, фахівці ДПІ зосереджують увагу також на обов’язковому з 01 січня 2022 року застосуванні РРО та/або ПРРО, допомагають встановити ПРРО на ґаджет та зареєструвати його в контролюючих органах за допомогою того ж таки Електронного кабінету.
Наприкінці зустрічей податківці вручають відвідувачам інформаційні буклети та листівки з роз'ясненнями щодо застосування РРО/ПРРО, щорічного декларування та одноразового (спеціального) добровільного декларування доходів.
Пологівські податківці та представники Федорівської громади узгодили основні напрями спільної роботи
У рамках співпраці з об’єднаними територіальними громадами пологівські податківці провели робочу зустріч з представниками Федорівської територіальної громади.
Захід відбувся за участі начальника Пологівського відділу камеральних перевірок управління з питань виявлення та опрацювання податкових ризиків Головного управління ДПС у Запорізькій області Світлани Бруй, голови Федорівської ОТГ Володимира Черноуса та землевпорядника.
Особливу увагу приділили проблемним питанням під час адміністрування плати за землю, орендної плати, податку на нерухоме майно.
– Ми ініціювали зустрічі, аби допомогти знайти додаткові надходження, які можуть збільшити бюджети громад. Один із шляхів виявлення резервів – інвентаризація об’єктів оподаткування. Особливу увагу слід приділити недопущенню здійснення діяльності суб’єктами господарювання без державної реєстрації, ефективно працювати в напрямку збільшення офіційно працевлаштованих робітників, – зазначила Світлана Бруй.
Очільниця повідомила про основні питання, пов’язані з деклараційною кампанією. Вона акцентувала увагу на необхідності проведення інвентаризації земель та залучення до подання декларацій громадян, які самостійно обробляють власні земельні ділянки чи паї площею понад 2 гектари і отримують дохід від продажу сільськогосподарської продукції, а також фізичних осіб-орендодавців, які надають власні земельні ділянки чи паї в оренду громадянам.
Також вона розповіла про новації у застосуванні реєстраторів розрахункових операцій та програмних РРО, погашенні податкового боргу та недоїмки з єдиного внеску відповідно, особливостях одноразового добровільного декларування та наголосила на перевагах електронного спілкування з органами ДПС та використання електронних сервісів тощо.
Учасники зустрічі визначили орієнтири та узгодили основні напрями роботи, а також домовились про співпрацю стосовно обміну інформацією, що сприятиме збільшенню надходжень до бюджетів громад.
Пологівські податківці знайомлять федорівських платників з основними новаціями податкового законодавства
З метою підвищення рівня знань податкового законодавства у суб’єктів господарювання пологівські податківці продовжують інформувати платників про новації законодавства, які вступили в дію вже у 2022 році.
З цією метою начальником Пологівського відділу камеральних перевірок управління з питань виявлення та опрацювання податкових ризиків ГУ ДПС у Запорізькій області Світланою Бруй проведено проведено семінар для платників податків Федорівської територіальної громади.
Під час спілкування керівник звернула увагу на продовженні кампанії одноразового добровільного декларування активів громадян, з яких не було сплачено належним чином податки, та кампанії декларування доходів, отриманих у 2021 році. «Податкова амністія» триватиме до 1 вересня 2022 року та має одноразовий і цілком добровільний характер. Участь у ній, за умови сплати одноразового збору, передбачає виведення із тіні активів та надає гарантію звільнення від кримінальної, адміністративної та фінансової відповідальності за вчинені порушення податкового та валютного законодавства.
Посадовиця розповіла, які саме фізичні особи можуть бути та які не можуть бути декларантами, а також які активи слід декларувати та які відомості слід зазначати в одноразовій спеціальній декларації, які існують ставки та строки сплати збору з одноразового добровільного декларування.
Було акцентовано увагу також на проведенні кампанії декларування - 2022, а саме щодо нової форми річної податкової декларації про майновий стан та доходи за 2021 рік. Податківиця зазначила, що її можна подати у паперовому вигляді або за допомогою електронного сервісу «Декларація про майновий стан і доходи» на офіційному вебпорталі ДПС в Електронному кабінеті (розділ «ЕК для громадян»), до 03 травня 2022 року.
Під час семінару Світлана Бруй повідомила, що Законом України від 30.11.2021 року №1914 «Про внесення змін до Податкового кодексу України та інших законодавчих актів України щодо забезпечення збалансованості бюджетних надходжень» (далі – Закон №1914) внесено ряд змін, що стосуються в тому числі аграрного сектору економіки та суб`єктів господарювання, що перебувають на спрощеній системі оподаткування.
Також у свою чергу, повідомила про запровадження податкового зобов`язання для власників, орендарів, користувачів земельних ділянок, віднесених до сільськогосподарських угідь. Таке зобов`язання буде визначатись як позитивна різниця між сумою загального мінімального податкового зобов`язання та загальною сумою сплачених податків, зборів, платежів та витрат на оренду земельних ділянок.
Розрахунок загального мінімального податкового зобов`язання для фізичних осіб визначатиметься податковими органами, фізичні особи підприємці розраховуватимуть самостійно у складі окремого додатку до податкової декларації.
Відповідно до законодавства, перший період нарахування мінімального податкового зобов`язання - 2022 рік. Тобто, мінімальне податкове зобов`язання буде нараховуватися у 2023 році за 2022 рік.
Нагадала присутнім про необхідність обов’язкового використання касових апаратів підприємцями, які перебувають спрощеній системі оподаткування II-IV груп та здійснюють готівкові розрахунки з покупцями за надані послуги чи товар. Також надала інформацію щодо категорій малого бізнесу, для яких касові апарати наразі не є обов’язковими. Це – спрощенці I групи та ФОПи, які здійснюють торгівлю в сільській місцевості з дотриманням певних умов, передбачених законодавством.
Керівник детально розповіла, як зареєструвати програмний РРО, як користуватися програмою та яка відповідальність чекає на платників за порушення законодавства щодо застосування касових апаратів. Крім того, платників проінформовано про необхідність дотримання порядку ведення обліку товарів, який затверджений наказом Мінфіну від 09.09.2021 №496, певними категоріями підприємців, що є платниками єдиного податку.
Під час семінару платникам вручено листівки з основною інформацією щодо застосування РРО/ПРРО та проведення кампанії декларування-2022. А також було наголошено про переваги застосування електронних сервісів ДПС.
Роз’яснення законодавства
Увага! Гаряча лінія
18.02.2022 року з 13 год 00 хв до 14 год 00 хв начальником Пологівської ДПІ ГУ ДПС у Запорізькій області буде проведено сеанс телефонного зв’язку «гаряча лінія» з питань застосування РРО/ПРРО за тел. (06165)2-29-49
Як отримати довідки про доходи в «Електронному кабінеті»?
Пологівська ДПІ повідомляє, що з метою декларування доходів за минулий рік фізичні особи мають можливість отримати довідку про свої доходи за допомогою електронного сервісу ДПС.
Щоб скористатися послугою «Отримання відомостей з Державного реєстру фізичних осіб – платників податків про суми виплачених доходів та утриманих податків», користувачу необхідно мати кваліфікований електронний підпис. Запит на отримання інформації надсилається у приватній частині «Електронного кабінету», вхід до якої здійснюється саме за допомогою такого електронного підпису.
Скористатися цією послугою можуть державні службовці або члени їх сімей при поданні щорічної декларації особами, уповноваженими на виконання функцій держави або місцевого самоврядування.
Звертаємо увагу, що 09 лютого 2022 року – останній день подання податковими агентами Податкового розрахунку сум доходу, нарахованого (сплаченого) на користь платників податків – фізичних осіб, і сум утриманого з них податку, а також сум нарахованого єдиного внеску за 4-й квартал 2021 року, відповідно до якого здійснюється накопичення інформації про доходи громадян в Державному реєстрі фізичних осіб – платників податків.
Сервіс дозволяє оперативно та у будь-який час отримати відомості про суми виплачених доходів та утриманих податків, необхідні для заповнення декларації.
Відомості про отримані доходи також можна отримати у паперовому вигляді. Для цього необхідно звернутися до контролюючого органу.
Особливості оподаткування отриманої спадщини
Пологівська ДПІ нагадує, що оподаткування спадщини та подарунків залежить від ступеня споріднення спадкоємця та спадкодавця, а також від резидентського статусу цих осіб.
Об’єкти спадщини (дарування), що успадковуються членами сім’ї спадкодавця першого та другого ступенів споріднення оподатковуються за нульовою ставкою податку на доходи фізичних осіб. Фізичні особи, які отримали у спадщину (подарунок) об’єкти спадщини (подарунок), що оподатковуються за нульовою ставкою ПДФО, податкову декларацію про майновий стан і доходи (далі – декларація) можуть не подавати, якщо у них відсутні інші підстави для подання такої декларації.
Звертаємо увагу, що вартість будь-якого об’єкта спадщини, що успадковується спадкоємцями, які не є членами сім’ї спадкодавця першого та другого ступенів споріднення, оподатковується податком на доходи фізичних осіб за ставкою 5 % та військовим збором за ставкою 1,5 %.
Об’єкти спадщини, що успадковуються спадкоємцем від спадкодавця – нерезидента, та об’єкти спадщини, що успадковуються спадкоємцем – нерезидентом від спадкодавця – резидента оподатковуються ПДФО за ставкою 18 % та військовим збором за ставкою 1,5 %.
Фізичні особи, які отримали спадщину, що оподатковується ПДФО за ставкою 5 % та 18 % зобов’язані подати декларацію, в якій включити суми таких доходів до загального річного оподатковуваного доходу й визначити податкові зобов’язання з податку на доходи фізичних осіб та з військового збору.
Граничний термін подання декларації за 2021 рік – 03 травня 2022 року. Податкову декларацію платникам необхідно подавати до податкового органу за місцем своєї податкової адреси. На сьогодні громадяни мають можливість подати таку декларацію, не відвідуючи податкову інспекцію, а скориставшись «Електронним кабінетом». У разі подання декларації в електронній формі з використанням кваліфікованого електронного підпису необхідно здійснити таке відправлення не пізніше закінчення останньої години дня, в якому спливає такий граничний строк. При цьому, як і раніше, декларацію можна надіслати поштою з повідомленням про вручення та з описом вкладення – не пізніше ніж за п’ять днів до закінчення граничного строку подання податкової декларації, і подати до контролюючого органу особисто або уповноваженою на це особою.
Строки надання витягу з реєстру платників єдиного податку
Пологівська ДПІ інформує, що відповідно до п. 299.9 ст. 299 Податкового кодексу України від 02 грудня 2010 року № 2755-VI зі змінами та доповненнями (далі – ПКУ) за бажанням зареєстрований платник єдиного податку може безоплатно та безумовно у контролюючому органі за місцем податкової адреси отримати (у тому числі в електронному вигляді) витяг з реєстру платників єдиного податку (далі – витяг). Строк надання витягу для зареєстрованих платників єдиного податку не повинен перевищувати одного робочого дня з дня надходження запиту, а для суб’єктів господарювання, які подали заяву щодо переходу на спрощену систему оподаткування, – двох робочих днів з дня надходження запиту. Витяг діє до внесення змін до реєстру.
Наказ МФУ № 496: Ведення обліку товарних запасів
Пологівська ДПІ нагадує, що наказом Міністерства фінансів України (МФУ) від 03.09.2021 № 496 (зареєстровано у Міністерстві юстиції України 02.11.2021 за № 1411/37033) затверджено Порядок ведення обліку товарних запасів для фізичних осіб – підприємців, у тому числі платників єдиного податку (далі – Порядок).
Порядок розроблено, зокрема відповідно до Закону України «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг» (далі – Закон) та Податкового кодексу України.
Порядок визначає правила ведення обліку товарних запасів та поширюється на фізичних осіб – підприємців, у тому числі платників єдиного податку (далі – ФОП), які відповідно до Закону зобов'язані вести облік товарних запасів та здійснювати продаж лише тих товарів, що відображені в такому обліку, та осіб, які фактично здійснюють продаж товарів (надання послуг) та/або розрахункові операції в місці продажу (господарському об'єкті) такого ФОП.
У цьому Порядку терміни вживаються в таких значеннях:
? документи, які підтверджують облік та походження товарів – Форма ведення обліку товарних запасів, визначена додатком до цього Порядку (далі – Форма обліку), та первинні документи;
? первинні документи – опис залишку товарів на початок обліку, накладні, транспортні документи, митні декларації, акти закупки, фіскальні чеки, товарні чеки, інші документи, що містять реквізити, які дозволяють ідентифікувати постачальника та отримувача товару (найменування суб'єкта господарювання, реєстраційний номер облікової картки платника податків (далі – РНОКПП) або код згідно з ЄДРПОУ суб'єкта господарювання, серія та номер паспорта / номер ID картки для фізичних осіб, які через свої релігійні переконання відмовились від прийняття РНОКПП та офіційно повідомили про це відповідний контролюючий орган і мають відповідну відмітку в паспорті), дату проведення операції, найменування, кількість та вартість товару.
Опис залишку товарів на початок обліку складається в довільній формі та має містити інформацію про: найменування товарів, наявних у такої ФОП на дату набуття ним обов'язку щодо ведення обліку товарних запасів, кількості таких товарів (із зазначенням одиниці виміру) та їх вартості, самостійно визначеної ФОП.
У первинних документах, що засвідчують знищення, втрату або використання товарів на власні потреби, зазначається вартість товару за ціною придбання, підтвердженою обліком товарів, визначеним цим Порядком, та не зазначаються реквізити постачальника і отримувача товару;
? місце продажу (господарський об'єкт) – стаціонарний або будь-який пересувний об'єкт, у тому числі транспортний засіб, частина пересувного чи стаціонарного об'єкта, у тому числі транспортного засобу, де здійснюються розрахункові операції під час продажу товарів (надання послуг);
? місце зберігання – стаціонарний або будь-який пересувний об'єкт, у тому числі транспортний засіб, частина пересувного чи стаціонарного об'єкта, у тому числі транспортного засобу, земельна ділянка, де зберігаються товарні запаси, що належать ФОП;
? товарні запаси – сукупність товарів, що утримуються ФОП для подальшого продажу (надання послуг).
Порядок відкриття, закриття та зарахування коштів на спеціальний рахунок для цілей одноразового (спеціального) добровільного декларування
Пологівська ДПІ інформує, що згідно з п. 9 підрозд. 9 прим. 4 розд. XX «Перехідні положення» Податкового кодексу України (далі – ПКУ) для цілей одноразового (спеціального) добровільного декларування декларант має розмістити кошти в національній та іноземній валютах у готівковій формі та/або банківських металах на поточних рахунках із спеціальним режимом використання в банках України (далі – спеціальні рахунки) до подання одноразової (спеціальної) добровільної декларації (далі – Декларація).
Після подання Декларації з урахуванням положень абзацу першого п. 9 підрозд. 9 прим. 4 розд. XX «Перехідні положення» ПКУ та протягом періоду одноразового (спеціального) добровільного декларування декларант може одноразово скористатися правом додаткового розміщення коштів у національній та/або іноземній валюті у готівковій формі та/або банківських металах на спеціальному рахунку та у такому разі має подати уточнюючу одноразову (спеціальну) добровільну декларацію відповідно до підрозд. 9 прим. 4 розд. XX «Перехідні положення» ПКУ.
Декларант з метою забезпечення виконання положень п. 9 підрозд. 9 прим. 4 розд. XX «Перехідні положення» ПКУ звертається до банку для відкриття спеціального рахунку. Порядок відкриття, закриття, зарахування коштів на спеціальний рахунок і здійснення контролю за операціями за таким рахунком встановлюються Національним банком України.
Банк забезпечує розміщення коштів у готівковій формі та/або банківських металах для цілей одноразового (спеціального) добровільного декларування на спеціальному рахунку після здійснення належної перевірки особи декларанта відповідно до вимог законодавства у сфері запобігання та протидії легалізації (відмиванню) доходів, одержаних злочинним шляхом, фінансуванню тероризму та фінансуванню розповсюдження зброї масового знищення (далі – законодавство у сфері фінансового моніторингу).
Банк уживає заходів щодо встановлення джерел походження цих активів у випадках, передбачених законодавством у сфері фінансового моніторингу, після зарахування їх на спеціальний рахунок декларанта.
Постановою Правління Національного банку України від 05 серпня 2021 року № 83 (далі – Постанова № 83) затверджено Положення про порядок відкриття та ведення поточних рахунків із спеціальним режимом використання в національній та іноземних валютах, банківських металах для цілей одноразового (спеціального) добровільного декларування (далі – Положення).
Постанова № 83 набрала чинності 01 вересня 2021 року та діє до 01 вересня 2022 року (п. 4 Постанови № 83).
Положення регулює порядок відкриття, зарахування готівкових коштів у національній та іноземних валютах, банківських металів та закриття банками України поточних рахунків із спеціальним режимом використання фізичним особам, у тому числі самозайнятим особам, які мають право скористатися одноразовим (спеціальним) добровільним декларуванням (п. 2 Положення).
Укладання договору про добровільну сплату єдиного внеску
Пологівська ДПІ інформує, що про перелік документів, необхідних для укладення договору про добровільну участь у системі загальнообов’язкового державного соціального страхування, передбачено п.п.1 п. 3 розд. V Інструкції про порядок нарахування і сплати єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування, затвердженої наказом Міністерства фінансів України від 20.04.2015 № 449 із змінами і доповненнями (далі – Інструкція № 449).
Всі платники, які мають право на добровільну сплату єдиного внеску з деяких видів загальнообов’язкового державного соціального страхування, подають до контролюючих органів за місцем проживання:
- заяву про добровільну участь у системі загальнообов’язкового державного соціального страхування або про добровільну участь у системі загальнообов’язкового державного пенсійного страхування (одноразова сплата єдиного внеску) за формою згідно з додатком 3 до Інструкції № 449;
- копію трудової книжки (за наявності);
- виписку з системи персоніфікованого обліку (ОК-5);
- копію документа, що посвідчує особу.
Особи, зазначені у абзаці другому п. 1 статті 10 Закону України «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування», тобто члени особистого селянського господарства, якщо вони не належать до осіб, які підлягають страхуванню на загальнообов’язкове державне соціальне страхування, надають також документ, що підтверджує їх членство у такому господарстві.
Терміни отримання податкової знижки
Пологівська ДПІ нагадує, що платник податку має право на податкову знижку за наслідками звітного податкового року.
Відповідно до п.п. 14.1.170 п. 14.1 ст. 14 Податкового кодексу України від 2 грудня 2010 року № 2755-VI із змінами та доповненнями (далі – ПКУ) податкова знижка для фізичних осіб, які не є суб'єктами господарювання, – це документально підтверджена сума (вартість) витрат платника податку – резидента у зв'язку з придбанням товарів (робіт, послуг) у резидентів – фізичних або юридичних осіб протягом звітного року, на яку дозволяється зменшення його загального річного оподатковуваного доходу, одержаного за наслідками такого звітного року у вигляді заробітної плати, у випадках, визначених ПКУ.
До податкової знижки включаються фактично здійснені протягом звітного податкового року платником податку витрати, підтверджені відповідними платіжними та розрахунковими документами, зокрема квитанціями, фіскальними або товарними чеками, прибутковими касовими ордерами, що ідентифікують продавця товарів (робіт, послуг) і особу, яка звертається за податковою знижкою (їх покупця (отримувача), а також копіями договорів, за їх наявності, в яких обов'язково повинно бути відображено вартість таких товарів (робіт, послуг) і строк оплати за такі товари (роботи, послуги) (п.п. 166.2.1 ПКУ).
Копії зазначених документів (крім електронних розрахункових документів) надаються разом з податковою декларацією про майновий стан і доходи, а оригінали цих документів не надсилаються контролюючому органу, але підлягають зберіганню платником податку протягом строку давності, встановленого ПКУ.
Останній день подання річної податкової декларації про майновий стан і доходи за 2021 рік для громадян, які мають право на податкову знижку, 31 грудня 2022 року (включно).
Легалізації праці залишається актуальною
Пологівська ДПІ інформує. Своєчасна і повна сплата податків до бюджету, а також забезпечення заробітною платою працівників не менше мінімальних соціальних стандартів – це обов’язок кожного роботодавця щодо соціального захисту своїх працівників.
Проте, у нинішніх умовах проблемою залишається легалізація зайнятості населення та заробітної плати, реалізація гарантій оплати праці та організація заходів з недопущення виникнення заборгованості з виплати заробітної плати. Підприємства, установи, організації та громадяни – суб’єкти підприємницької діяльності при виплаті заробітної плати повинні дотримуватися чинного законодавства, нести відповідальність за недоплату до бюджету податків і порушення норм законодавства щодо виплати заробітної плати. Тому легалізація прихованої зайнятості на сьогодні є одним з найпріоритетніших напрямків роботи податківців.
Усвідомлюючи важливість цього питання, більшість роботодавців працюють у законодавчому полі. Але є і такі, які, намагаючись отримати, на їхню думку, «більше прибутків», використовують працю громадян без належного оформлення трудових відносин, недоплачуючи податки до бюджету.
Надходження до бюджету – це, насамперед, кошти для соціальної сфери, шкіл, дитячих садків, лікарень, якими користуються практично усі мешканці міста.
Гарантований рівень мінімальної заробітної плати деякі роботодавці просто ігнорують і змушують робітників працювати на невелику офіційну зарплату, часом зовсім не декларуючи оплату їх праці. Бажаючи уникнути зайвих, на їхню думку, витрат, видають працівникам зарплату «в конвертах». У цьому випадку йдеться про «тіньові» заробітки, з яких не утримуються податки та не здійснюються відповідні відрахування до бюджету.
Мають місце негативні наслідки цього явища і для самого працівника, який позбавляє себе гідного соціального забезпечення, як сьогодні, так і у майбутньому. Крім того, з «мовчазної згоди» саме громадян, які отримують зарплату «в конвертах», бюджет країни недоотримує надходження податків і зборів.
Шановні роботодавці! Працюйте у правовому полі!
Як правильно заповнити платіжний документ на сплату податків: реквізит «призначення платежу»
Пологівська ДПІ інформує. Як правильно заповнити платіжний документ на сплату податків – актуальне питання для платників податків.
Найчастіше неправильне заповнення платіжного документу призводить до несвоєчасного зарахування платежів до бюджету.
Нараховані і сплачені суми податків, зборів та інших платежів до бюджетів, єдиний внесок обліковуються в інтегрованих картках платників (ІКП), які відкриваються органами ДПС за кожним платником та кожним видом платежу, які повинні сплачуватися такими платниками.
Для того, щоб сплачена сума вірно відобразилася в ІКП платника податків, необхідно чітко дотримуватись вимог наказу Міністерства фінансів України від 24.07.2015 № 666 (із змінами) «Про затвердження Порядку заповнення реквізиту «Призначення платежу» розрахункових документів на переказ у разі сплати (стягнення) податків, зборів, платежів на бюджетні рахунки та/або єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування на небюджетні рахунки, а також на єдиний рахунок».
У Порядку заповнення реквізиту «Призначення платежу» розрахункових документів на переказ у разі сплати (стягнення) податків, зборів, платежів на бюджетні рахунки та/або єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування на небюджетні рахунки, а також на єдиний рахунок в доступній формі описано як правильно заповнювати поле платіжного документа «Призначення платежу».
Саме поле «Призначення платежу» використовується для обліку сплачених сум в інформаційній системі (ІС) податкової служби для ідентифікації платника податку та занесення сплаченої суми до його ІКП. У разі некоректного заповнення цього поля сплачена сума буде обліковуватись окремо як нез’ясована, а в ІКП може виникнути податковий борг, на який буде нараховуватися пеня та штрафні санкції за несвоєчасну сплату платежу. Навіть у випадку уточнення призначення нез’ясованого платежу на підставі заяви платника така сума буде внесена до ІКП платника податків не раніше дати поданої ним заяви. За період існування податкового боргу в ІКП буде нараховано пеню та штрафні санкції відповідно до чинного законодавства.
Таким чином, правильно заповнені платіжні документи на сплату податків – гарантія вчасного надходження коштів до бюджетів усіх рівнів.
Деклараційна кампанія 2022: оновлено податкову декларацію про майновий стан і доходи
Пологівська ДПІ нагадує, що до 03 травня (включно) 2022 року громадяни та фізичні особи, які провадять незалежну професійну діяльність, мають право подати податкову декларацію про майновий стан і доходи (далі – декларація) за 2021 рік.
Податкові зобов’язання, визначені такими фізичними особами у деклараціях, сплачуються до 01 серпня 2022 року (включно).
Задекларувати свої доходи мають громадяни, які протягом 2021 року отримували:
- доходи не від податкових агентів (тобто від інших фізичних осіб, які не зареєстровані як самозайняті особи).
До таких доходів належать, зокрема, доходи від надання в оренду рухомого або нерухомого майна іншим фізичним особам; успадкування майна не від членів сім’ї першого та другого ступенів споріднення, при нотаріальному оформленні спадщини або договору дарування за якими не було сплачено податок на доходи фізичних осіб та військовий збір, тощо;
- доходи від податкових агентів, які не підлягали оподаткуванню при виплаті, але які не звільнені від оподаткування.
Це, зокрема, дохід у вигляді основної суми боргу (кредиту) платника податку, прощеного (анульованого) кредитором за його самостійним рішенням, не пов’язаним з процедурою банкрутства, до закінчення строку позовної давності, у разі якщо його сума перевищує 25 відсотків однієї мінімальної заробітної плати (у розрахунку на рік), встановленої на 01 січня звітного податкового року, а також дохід від операцій з цінними паперами;
- іноземні доходи тощо.
Громадяни, які мають право на податкову знижку за результатами 2021 року, можуть подати декларацію по 31 грудня 2022 року включно.
«Податкова амністія»: обов’язкові документи надіслано наступного дня після подання Декларації
Пологівська ДПІ інформує, що відповідно до п. 6 підрозд. 9 прим. 4 розд. ХХ «Перехідні положення» Податкового кодексу України (далі – ПКУ) декларант, який має намір скористатися одноразовим (спеціальним) добровільним декларуванням щодо належних йому активів фізичної особи, протягом визначеного підрозд. 9 прим. 4 розд. ХХ «Перехідні положення» ПКУ періоду одноразового (спеціального) добровільного декларування має право добровільно подати до центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову політику, одноразову (спеціальну) добровільну декларацію (Декларація) в порядку та за формою, встановленими центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну фінансову політику.
Перелік об’єктів одноразового (спеціального) добровільного декларування визначено п. 4 підрозд. 9 прим. 4 розд. ХХ «Перехідні положення» ПКУ.
При цьому визначення бази для нарахування збору з одноразового (спеціального) добровільного декларування передбачено п. 7 підрозд. 9 прим. 4 розд. ХХ «Перехідні положення» ПКУ.
Разом з тим, для об’єктів декларування, визначених п.п. «а» п. 4 підрозд. 9 прим. 4 розд. ХХ «Перехідні положення» ПКУ декларант зобов’язаний документально підтвердити грошову вартість таких об’єктів для нарахування збору з одноразового (спеціального) добровільного декларування шляхом додання до Декларації засвідчених належним чином копій документів, що підтверджують вартість об’єктів декларування.
Крім того, для об’єктів декларування, визначених п.п. «б» – «е» п. 4 підрозд. 9 прим. 4 розд. ХХ «Перехідні положення» ПКУ, декларант зобов’язаний документально підтвердити вартість об’єктів декларування шляхом додання до Декларації засвідчених належним чином копій документів, що підтверджують вартість об’єктів декларування, у разі якщо такі об’єкти знаходяться (зареєстровані) за межами України.
Таким чином, фізична особа, яка має у власності активи, що розміщенні за межами території України, та виявила бажання подати Декларацію, зобов’язана додати обов’язкові документи одночасно з поданням Декларації.
Резидент Дія Сіті відповідно до Закону України № 1946
Пологівська ДПІ інформує, що з 01 січня 2022 року набрав чинності Закон України від 14 грудня 2021 року № 1946-ІХ «Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо стимулювання розвитку цифрової економіки в Україні».
Цим Законом України передбачається запровадження низки заходів щодо стимулювання розвитку ІТ-індустрії, зокрема, спеціального режиму оподаткування резидентів Дія Сіті – ІТ-компаній, що відповідатимуть передбаченим Законом України «Про стимулювання розвитку цифрової економіки в Україні» вимогам та будуть включені до спеціального реєстру, ведення якого здійснюватиме Мінцифри.
Резидент Дія Сіті – платник податку, який відповідає всім таким вимогам:
1) здійснює один з видів діяльності (комп’ютерне програмування, консультування з питань інформатизації, діяльність із керування комп’ютерним устаткуванням, видання комп’ютерних ігор та інших програм, надання програмних продуктів у режимі «онлайн», освітня діяльність у галузі ІТ, кібербезпека тощо);
2) розмір місячної винагороди спеціалістам не менше 1200 євро;
3) кількість гіг-спеціалістів не менше 9;
4) сума кваліфікованого доходу юридичної особи за перші 3 місяці не менше 90 відсотків.
Контролюючі органи надають Мінцифри інформацію, необхідну для визначення відповідності юридичної особи вимогам, передбаченим Законом України «Про стимулювання розвитку цифрової економіки в Україні», щодо:
- розміру заробітної плати;
- середньооблікової кількості працівників та гіг-спеціалістів юридичної особи;
- суми податкового боргу;
- щодо включення юридичної особи до реєстру неприбуткових підприємств, установ, організацій.
Перехід на застосування спеціального режиму оподаткування резидентів Дія Сіті здійснюється за заявницьким принципом.
Щодо підтвердження прав власності, володіння, користування ПРРО
Пологівська ДПІ повідомляє, що документами, які підтверджують право власності, володіння, користування програмним реєстратором розрахункових операцій можуть бути будь-які документи, які посвідчують, що пристрій, придбаний суб’єктом господарювання, взятий в оренду, отриманий в подарунок тощо.
Податкова служба забезпечує безкоштовне програмне рішення для використання суб’єктами господарювання ПРРО.
Інформація щодо такого програмного рішення оприлюднюється в Електронному кабінеті, що функціонує відповідно до ст. 42 прим. 1 розділу II Податкового кодексу України та/або на офіційному вебпорталі ДПС.
Після встановлення безкоштовного або іншого програмного рішення для ПРРО на відповідний пристрій, що належить суб’єкту господарювання на праві власності, володіння, користування, такий ПРРО підлягає реєстрації.
Водночас ПРРО може застосовуватись лише в тій господарській одиниці, дані про яку внесені до Реєстру програмних реєстраторів розрахункових операцій (далі – Реєстр) щодо такого ПРРО.
Розрахункові операції на такому ПРРО можуть проводити лише ті особи, сертифікати електронних підписів та/або печаток яких внесені до Реєстру щодо такого ПРРО.
Отже, вищезазначені вимоги щодо реєстрації належного суб’єкту господарювання на праві власності, володіння, користування ПРРО спрямовані на те, що саме суб’єкт господарювання (уповноважена ним особа), а не третя особа проводить операції із застосуванням цього пристрою, оскільки розрахункова операція передбачає формування та передачу даних до ДПС, які мають бути цілісними та достовірними.
Чи зобов’язані ФОП використовувати печатку при здійсненні підприємницької діяльності?
Пологівська ДПІ пояснює. Стаття 128 Господарського кодексу України, яка визначає особливості статусу громадянина як суб’єкта господарювання, не містить вимог щодо обов’язкової наявності печатки у суб’єкта господарювання.
Питання використання печатки при здійсненні господарської діяльності фізичні особи – підприємці, у тому числі платники єдиного податку, вирішують особисто, залежно від специфіки діяльності.
Якщо відсутній фіскальний чек на вебпорталі ДПС у Реєстрі «Пошук фіскального чеку»
Пологівська ДПІ звертає увагу на наступне. Інформація про фіскальний чек з’являється на вебпорталі ДПС у Реєстрі «Пошук фіскального чеку» при:
- фіскалізації чека у режимі онлайн – після отримання на пристрій підтвердження його фіскалізації на фіскальному сервері ДПС;
- фіскалізації чека у режимі офлайн – після отримання від пристрою пакету даних про чеки сформовані в режимі офлайн (після відновлення зв’язку між програмним реєстратором розрахункових операцій та фіскальним сервером ДПС).
Якщо фіскальний чек відсутній за результатами пошуку засобами «Електронного кабінету», то необхідно повторно перевірити введені дані у пошукових реквізитах та повторити пошук.
При відсутності фіскального чеку суб’єктом господарювання може бути надісланий лист з повідомленням про його відсутність до ДПС України. До такого повідомлення необхідно додати копію чеку, який не знайдено.
ГУ ДПС у Запорізькій області інформує
Запоріжцям виплачено майже 18 мільйонів гривень податкової знижки
Минулого року мешканці регіону подали 7445 декларацій на отримання податкової знижки. Загальна сума до повернення раніше сплаченого податку на доходи фізичних осіб склала 17 мільйонів 687 тисяч гривень. На даний час за результатами перерахунків громадянам вже виплачено майже 15 мільйонів гривень.
Як повідомив начальник Головного управління ДПС у Запорізькій області Роман Афонов, у 2021 році запоріжці активніше зверталися за компенсацією, ніж у 2020 році. За рік кількість декларантів зросла на 410 осіб, а суми – більш ніж на три мільйони гривень.
Керівник податкової служби регіону зазначив, що знижка нараховується лише за умови отримання офіційної заробітної плати, з якої був сплачений ПДФО, та за певним переліком витрат. До таких, зокрема, належать:
– сплата за своє навчання і навчання члена сім'ї першого ступеня спорідненості (у т. ч. за оплату освіти у дошкільних, шкільних і позашкільних закладах освіти);
– благодійні внески неприбутковим організаціям;
– частина суми відсотків, сплачених за користування іпотечним житловим кредитом;
– страхові платежі і пенсійні внески, сплачені громадянином страховикові-резидентові, недержавному пенсійному фонду, банківській установі за договорами довгострокового страхування життя і недержавного пенсійного забезпечення;
– витрати за переобладнання власного транспортного засобу з використанням у вигляді моторного палива біоетанолу, біодизеля, стислого або зрідженого газу, інших видів біопалива;
– вартість державних послуг і державного мита, пов'язаних з усиновленням дитини та інші.
Нагадаємо, використати право на нарахування податкової знижки можна лише за звітний рік, на наступний воно не переноситься. Наприклад, за витратами 2021 року декларацію необхідно подати включно до 31 грудня 2022 року.
Бюджети Запорізької області отримали майже 123 мільйони гривень плати за землю
У січні підприємства, приватні компанії і мешканці регіону спрямували до бюджетів громад 122,8 мільйона гривень плати за землю. Рівень надходжень січня 2021 року збільшено на 11 мільйонів гривень або майже на 10 відсотків. Про це повідомив начальник Головного управління ДПС у Запорізькій області Роман Афонов.
Так, від суб'єктів господарювання-юридичних осіб до місцевих бюджетів надійшло 113,8 мільйона гривень, 9 мільйонів гривень – від фізичних осіб.
Найбільші суми сплатили землекористувачі обласного центру – 74,6 мільйона гривень. Енергодарські, кам'янсько-дніпровські та великобілозерські власники і орендарі ділянок направили до скарбниць – 11,3 мільйона гривень, мелітопольські і веселівські – 7,2 мільйона гривень, бердянські і приморські – понад 7 мільйонів гривень, пологівські, більмацькі та розівські – 4,6 мільйона гривень, василівські і михайлівські – 4,2 мільйона гривень, токмацькі і чернігівські – 3,6 мільйона гривень тощо.
Упродовж січня в результаті проведених звірок з територіальними громадами, підрозділами Головного управління Держгеокадастру в Запорізькій області та регіонального Фонду державного майна залучено до оподаткування 13 суб'єктів господарювання, за якими річні нарахування складуть 387,5 тисячі гривень.
Всього на території регіону зареєстровано 9187 юридичних осіб та понад 287 тисяч фізичних осіб, які є платниками земельного податку та орендної плати.
Нагадуємо, понеділок, 21 лютого, є останнім днем подання податкової декларації з плати за землю (земельний податок та/або орендна плата за земельні ділянки державної або комунальної власності) (крім громадян) на 2022 рік, а також за січень 2022 року у разі не подання податкової декларації на 2022 рік.
Майже півтори тисячі запоріжців отримали офіційне працевлаштування
З початку року запорізькі роботодавці добровільно оформили 1492 працівників. Загальна сума виплачених їм офіційних доходів перевищила 8 мільйонів гривень, що дозволило залучити до бюджетів і соціальних фондів 1,8 мільйона гривень єдиного внеску, 1,5 мільйона гривень податку на доходи фізичних осіб та 100 тисяч гривень військового збору.
Як повідомив начальник Головного управління ДПС у Запорізькій області Роман Афонов, фахівці податкової служби регіону разом із представниками обласної влади і територіальних громад проводять роз'яснювальну роботу серед керівників підприємств і підприємців з питань недопущення незадекларованої праці і заробітних плат "у конвертах". Також формуються переліки підприємств, де виплачується зарплати менше мінімального розміру для подальшого вжиття спільних заходів.
Крім того, у січні податківці здійснили п'ять перевірок суб'єктів господарювання, які мали ризики щодо ухилення від оподаткування під час розрахунків зі співробітниками. У результаті за виявлені порушення донараховано 7,2 мільйона гривень податку на доходи фізичних осіб та 500 тисяч гривень єдиного внеску і військового збору. З цих сум до бюджетів вже надійшло 800 тисяч гривень.
Нагадаємо, у 2022 році розмір мінімальної заробітної плати становить 6500 гривень, з якої сплачується податок на доходи фізичних осіб та військовий збір, а на зарплату нараховується єдиний внесок.